Rezultati istraživanja britanske Agencije za čitanje: Sve manje i manje muškaraca i dječaka čita!

28. 11. 2014.
Rezultati istraživanja koje je početkom godine provela britanska Agencija za čitanje pokazali su da navika čitanja sve više i više pada u zaborav – razlozi poput nedostatka vremena, ubrzanog tempa života, posezanja za brzom i lakom zabavom u obliku televizijskog programa i surfanja Internetom dovode do sve manje popularnosti knjige i čitanja općenito, a posebno kod muškog dijela čitalačke publike.

Poražavajući rezultati glase: čak 63% muškaraca misli da ne čita 
onoliko koliko bi trebali, 30% ih je priznalo da nisu pročitali ni jednu knjigu otkako su bili prisiljeni čitati u školi, a čak tri četvrtine muških ispitanika će prije posegnuti za filmskom adaptacijom, nego za samom knjigom (dok je kod ženskih ispitanika obrnuto)!


Osim već spomenutih razloga poput nedostatka vremena ili davanja prednosti elektroničkom obliku zabave, rezultati istraživanja pokazuju kako su i teškoće pri čitanju i nedostatak uživanja u čitanju jedni od najčešćih razloga zbog kojih muškarci ne samo da sve manje čitaju, već čitaju i sve sporije i rijetko dovršavaju knjigu do kraja.


Nakon objave rezultata organizirane su raznovrsne akcije s ciljem uključivanja i poticanja dječaka i muškaraca na čitanje. Organizirane su tribine i promocije na tu temu, a na jednoj od njih sudjelovao je i američki pisac Andy McNab, poznat po svom romanu ratne tematike Bravo Two Zero. McNab prije svega upozorava, prenosi The Guardian, na potrebu da se dječake potiče na čitanje već od najranije dobi, jer jednom kad izgube naviku čitanja – više joj se nikada ne vraćaju.


Ovogodišnja Noć knjige na međunarodnoj je pozornici promovirala ne samo muške autore, već i naslove koji bi mogli potaknuti baš muškarce na čitanje. Izabrano je 20 naslova tematike koja prije svega cilja na muški dio publike, a volonteri su podijelili 250 000 primjeraka tih naslova, kao poticaj i inspiraciju za čitanje.


Ova je tema postala aktualna i u nedavnom tjednu u kojem smo proslavili Međunarodni dan muškaraca, a akcije koje su uslijedile prije svega su usmjerene na to da se diljem svijeta potiče svijest o važnosti čitanja i čitalačke kulture.


 
„Znamo da je čitanje izuzetno važno. Zbog toga moramo potaknuti što više ljudi, a posebno muškaraca, da uzmu knjigu u ruke!"– Sue Wilkinson, Agencija za čitanje

 

 

 

Izvori:

Reading Agency survey finds 63% of men rarely read

Decline in male readers alarms authors